• English - zmień język serwisu na angielski
  • русский - zmień jezyk serwisu na rosyjski
  • PUP Żory

    Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

    • Informacje ogólne

    Szkolenia i inne formy podnoszenia kwalifikacji

     SZKOLENIE: to pozaszkolne zajęcia mające na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy, w tym umiejętności poszukiwania zatrudnienia.

    Starosta inicjuje, organizuje i finansuje z Funduszu Pracy szkolenia bezrobotnych, w celu podniesienia ich kwalifikacji zawodowych i innych kwalifikacji, zwiększających szanse
    na podjęcie lub utrzymanie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej,
    w szczególności w przypadku:

    • braku kwalifikacji zawodowych;
    • konieczności zmiany lub uzupełnienia kwalifikacji;
    • utraty zdolności do wykonywania pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie;
    • braku umiejętności aktywnego poszukiwania pracy.

    Urząd kieruje na szkolenia grupowe zgodnie z planem szkoleń.

    Urząd może skierować bezrobotnego na wskazane przez niego szkolenie, jeżeli uzasadni on celowość tego szkolenia, a jego koszt w części finansowanej z Funduszu Pracy w danym roku nie przekroczy 300% przeciętnego wynagrodzenia. Jeżeli osoba bezrobotna ma możliwość podjęcia pracy, ale nie posiada wymaganych uprawnień, może starać się o skierowanie na szkolenie z urzędu pracy.

    Szkolenie finansowane przez starostę z Funduszu Pracy odbywa się w formie kursu, realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu, chyba że przepisy odrębne przewidują niższy wymiar szkolenia.

    OSOBA, KTÓRA Z WŁASNEJ WINY NIE UKOŃCZYŁA SZKOLENIA, JEST OBOWIĄZANA DO ZWROTU KOSZTÓW SZKOLENIA.

    Osoba bezrobotna, która bez uzasadnionej przyczyny odmówi udziału w szkoleniu, z własnej winy przerwie szkolenie lub po skierowaniu nie podejmie szkolenia - zostaje pozbawiona statusu bezrobotnego na okres:

    • 120 dni w przypadku pierwszej odmowy,
    • 180 dni w przypadku drugiej odmowy,
    • 270 dni w przypadku trzeciej i każdej kolejnej odmowy.

    Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o kontakt z doradcą klienta.
     
     
    Podstawa prawna:
    - Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. 2019 r. poz. 1482 z późniejszymi zmianami);
    - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014 r.  poz. 667).
     

     

     

      Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
    Kategoria: Szkolenia [ 2 ]
    ikona PDF Plan szkoleń 2020.pdf 11-03-20 12:19 188.18KB pobierz
    ikona PDF Regulamin szkoleń.pdf 16-01-20 14:39 261.67KB pobierz
    Utworzono: 2012-08-02 10:02 | Redagował: Małgorzata Matynia-Jośko 2020-03-11 12:41
    Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 5059

    Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl